” ÖZEL HABER / RÖPORTAJ ”

İzmir’in en renkli, gökyüzündeki Gökkuşağının yeryüzündeki yansıması ve renklerin ve çiçeğin Başkenti ismini hak eden küçük lakin sımsıcak üretken ve çalışkan yurttaşlardan oluşan senede birde olsa adını Tüm İzmir’e ve bölgeye yaptığı ses getiren FESTİVALİ ile adını yazdıran bu üretken kentin Belediye Başkanı Sn. Sakarsu ile bir araya gelme fırsatı yakaladık. ve aklımızdaki sualleri sırası ile sorduk samimi ve olağanlığı ile cevaplarımızı da aldık.
B.E. Sayın Başkan öncelik ile vakit ayırdığınız için teşekkürler sırası ile bir kaç soru ve katkısız cevaplarınızı alabilirsek; ki katkıya gerekte kalmadı Başkan katkısız ve net cevaplar vereceğini ilk anda da belli etti.
Öncelik ile 19 Şubat 2025 Çarşamba günü ilçeniz ile Torbalı İZ-BAN Aktarma son durak arasında İZMİR BŞB.nin çalıştırdığı 727.Nolu Eshot hattı İZ-TAŞIT / gittiğin kadar öde sistemine alınarak, daha sık sefer aralığı 2025 model sıfır araçlar ile sahaya çıkıp hizmet vermeye başladı. Bu sistemi ve Bayındır’a katkısı ve katılımı nedir?

D.S. İz-Taşıt sistemi benim uzunca bir zaman diliminde Şoförler odası başkanlığımda O dönemin Belediye Başkanı KOCAOĞLU’na sunduğumuz bir proje idi ve son oluşturulduğu nokta hayalimiz olan Bayındır’a geldi. Öncelikle bölgemize ve hattı kullanan yurttaşlarımıza yerel seçimlerden öncesi verdiğimiz bir sözü tutup yerine getirme mutluluğunu doyasıya yaşamaktayım; Kaliteli bir ulaşım ağına entegre olmak kolay değildi, sabır ile ve gerçekten bu işin üzerine doğru bir şekilde eğildiğinizde istenilen hedef muhakkak yakalanır. Bu taşımacılık yapan esnafımız ile bir araya gelindiğinde neler olabileceğinin de bir göstergesi birlikten kuvvet doğar ata sözü gibi. Bayındır -İzmir otogarında çalışan Hat sahibi işletmeci arkadaşlar devamlı zarar ederek hizmet vermekte idi, ve hep bahaneleri eshot önümüzde yolcu aldı / yolcu kaçtı gibi söylemlere devrim gibi bir iş yaparak bu konudaki herkes ile istişare ederek bu işe soyunduk yaklaşık 42 işletmeci arkadaş, Taşıma ile ilgili kooperatifimiz ,Şoförler odamız ve Belediyemiz ile bu proje son noktası ile BŞB.ve UKOME Daire başkanlığının katkısı ile bu hat çalışmaya başladı ; 25 Dakikaya inen servis aralığı, gittin kadar öde sistemini halkımız hemen benimsedi.

B.E. Sayın Başkan bu hatta kaç araç hizmet vermekte ve çok ciddi maliyet getiren bir yatırım bunun ile ilgili detaylı bilgi alabilirsem.
D.S. Elbette bu projede 42 hak sahibi odamız ve kooperatifimiz var , 25 adet araç ile sahadayız ve bu yaklaşık 230 milyon TL’ye mal olan bir yatırım her hisse sahibi yaklaşık rakamlar ile Beş buçuk milyon TL Yatırım ve borçlandı. kolay bir rakam değil lakin her hizmetin de bir bedeli var özellik ile devamlı güncellenen AKARYAKIT ve yedek parça ve diğer maliyetleri de hesaplarsak…
B.E. Sayın Başkan sizin ve 1. / 2. derece akrabanız yakınlarınızın bu hatta aracı veya hissesi var mı?
D.S. Benim Elbette var neticede Belediye Başkanlığı öncesi hem oda başkanı ve hat işletme sahibi idim Benim haricimde ailemin ve yakınlarımın taşımacılık hattında olmadıklarını söyleyebilirim.
B.E. Yaklaşık 11 aydan beri başkanlık görevini ifa etmektesiniz; yaşamınızda neler değişti?

D.S. Çalışıyordum daha çok çalışma ile karşı karşıya kaldım, bundan şikayetim yok lakin herkesi de mutlu edecek makamda yok imkanda; ilk dört ay hayırlı olsunlar la geçtikten sonra bir anda kapağı açılan baraj gibi üstümüze Milyonluk borçlar; şişirilmiş kadrolar devamlı büyümüş saklanmış sorunlar önümüze düşüverdi, birde Bakanlıkların silkeleme devri başlayınca neler yapabiliriz buna nasıl çözüm üretebiliriz çalışmalarına başladık . Öncelikle şişmanlaşan kadroda bir cerrahi operasyon yaparak bunda bir iyileştirmeye gittik bu da ciddi anlamda mali dengeye katkıda bulundu, bizim gibi küçük ölçekli bir belediye için devasa görünen borçlar ile ilgili yapılandırma ve ödeme dengesi oluşturduk ki iller bankasının her ay düzenli SİLKELEMESİ İle hak edişimizin % 50 lik kısmı mahsuplaşmaya gitmeye başladı kalan rakam Memur ve Diğer çalışma arkadaşlarımızın maaşlarına yetmemeye başladı.

B.E. Peki bu evrede Bayındır Belediyesi mülk satışı ile gündeme çıktı bu satışların bunun ile bağlantılı olduğunu düşünmekteyim? Ne kadarlık bir satış öngördünüz ve sattınız , daha da satış işlemine gidilecek mi ? bu satış işleminden gelen ödenek ne tür işlerde kullanılacak?
D.S. Yaklaşık 150 milyonluk satış işlemi ile yola çıktık ve bahse konu olan satışlardan yaklaşık 60 /65 milyonluk tutarlık kısmı Borçlarımız ile mahsuplaştık kalan meblağ ile yatırım ve projde kullanacağız ki göreve geldiğimizde çalışma arkadaşlarımızın 5 aylık maaşları geriden gelmekte idi an itibarı bu düzelmeye başladı maaşlar gününde ve geriden gelen maaş borçlarımız teke aya indi kısa bir zaman dilimde de bunu suspanse ederek bu konuyu bitireceğiz. Yatırım konusuna gelince yaklaşık 15yıldan beri ilçemizin atık ve çöplerini aynı firmadan hizmet alınarak yapılmakta idi buda çok ciddi bir maliyet getiriyor idi bu firma ile sözleşme zamanı sona erince daha uygun koşullarda hizmet veren bir kurum ile yola devam etme kararı ve Belediyemiz Bünyesine de 4 Adet çöp kamyonu alınca bu konuda da çok ciddi bir mali disiplin geldi.. Kısaca 1 yılda verdiğimiz rakamı baz alırsak aldığımız bu 4 adet araç 8 ayda kendini amorte etmiş olacak.

1.Bölüm sonu
YORUMLAR