Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Ulaş Karasu: “Ankara-Sivas YHT Hattındaki Gecikmelerin Gerekçelerini Açıkla!”

Uzun yıllar beklenen ve 15 yıldan sonra “Seyahat 1 saat

Uzun yıllar beklenen ve 15 yıldan sonra “Seyahat 1 saat 50 dakikaya düşecek” denilerek
aceleyle hizmete açılan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren’inde 3 saati aşan uzun seyahat
süreleri vatandaşları mağdur ediyor. CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Sivas Milletvekili
Ulaş Karasu, hattaki güvenlik sorunlarına bir kez daha dikkat çekti ve Ulaştırma Bakanlığı ile
Meclis’i göreve davet etti.

6 yılda biteceği açıklanan, 15 yılda bitirilemeyen, ancak son genel seçim öncesinde şovla
hizmete alınan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara-Sivas hattındaki seyahat süresindeki
uzamalar ve gecikmeler vatandaşları bezdirdi.

14 AYDA 2 KEZ FACİADAN DÖNÜLDÜ
Sivaslıların yıllar boyu dört gözle beklediği YHT, son genel seçim öncesinde 26 Nisan 2023
tarihinde hizmete alındı ve seferler başladı. Hattın hizmete alınmasının üzerinden geçen 14
ayda, iki kez facianın eşiğinden dönüldü. Hattın Yozgat yakınlarındaki kısmında yoğun
yağışın ardından meydana gelen heyelan nedeniyle raylar çöktü, yol kontrolü yapan kılavuz
lokomotif raydan çıktı. Daha sonra yine Yozgat’ın Yerköy ilçesi Sarayköy mevkiinde yoğun
yağmurdan dolayı toprak kayması yaşandı hat ulaşıma kapatıldı. Yolcular otobüslerle
taşınmak durumunda bırakıldı.

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ’Nİ HATIRLADI!
Bu kazalarda herhangi bir can kaybı yaşanmadı, ancak hattaki güvenlik sorunları bir kez daha
gündeme geldi. TCDD 28 Haziran 2024 tarihinde “Ankara-Sivas Hattında İklim Değişikliğine
Bağlı Altyapı İyileştirmesi İşi” adı altında bir ihale düzenledi. 8 Temmuz’da da Duygu
Taahhüt ve İnşaat Anonim Şirketi ile 3 milyar 405 milyon TL’lik sözleşme imzalandığı
açıklandı. Milyarlık ihale Kamu İhale Kanunu’nun 21/B maddesinde düzenlenen ‘adrese
teslim ihale’ yöntemi olarak bilinen ‘pazarlık’ usulüyle yapıldı.

GÜVENLİK ENDİŞESİ
Hattaki zemin etütleri noktasında defalarca uyarılarda bulunan ve hattın bütünlüklü olarak
bitirilmeden açılmasının felaket doğurabileceği konusundaki endişeleri dile getiren CHP
Genel Başkan Yardımcısı ve Sivas Milletvekili Karasu, hala hatta sorunların sürdüğünü
belirtti. Bu hattın yapımının devam ettiği 2014 yılında 8 ayrı göçük meydana geldiğini
hatırlatan ve YHT işletmeciliğinde emniyet açısından olması gereken sinyalizasyon sisteminin
bir üst devresi olan Avrupa Tren İşletim Sistemi (ETCS), bu projenin erken açılmasından
dolayı hattın bir kesiminde henüz devreye girmediğine dair bulgular olduğunu vurguladı.

Karasu, ETCS sisteminin hat kesiminin belli kısmında olmamasının getirdiği risklerin TCDD
Demiryolu Emniyeti ve Risk Yönetim Müdürlüğü’nün yazılarında da ifade edildiğini belirtti.
TBMM’deki Deprem Komisyonu’nun 16 Mart 2023 tarihli toplantısına davet edilen Ankara
Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yusuf Kağan Kadıoğlu’nun da
“Özellikle Yozgat ile Sorgun arasına, bir demir ocağından bazalt getirdiler. Taş olabilir ama
hiçbir şekilde şartnameyi sağlamıyor” bilgisini paylaştığını hatırlatan Karasu, hattın
bütünlüklü olarak incelenmesi ve bu konuda Meclis’te verdiği önergelerin dikkate alınması
gerektiğinin altını bir kez daha çizdi. Karasu, şöyle dedi:

ÇIKIN AÇIKLAYIN
“Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattının, adı yüksek hızlı tren. Adı hızlı tren ama hattın
altyapısı kara trenin altyapısı. Bilinen iki büyük kaza oldu, çok şükür can kaybı olmadı.
Bakanlık ihaleye çıktı, ihalenin adı ‘Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’nı Doğa Koşullarına
Uygun Hâle Getirme İhalesi.’ Yani, hat açıldıktan sonra doğa koşullarını hatırladı. 4 milyara
ihaleyi kapalı kapılar ardında verdi. Üzerinden bir yıl geçti. Peki ne yapıldı? Hat, doğa
koşullarına uygun hale getirildi mi? Bilgi yok. Hattı açmadan önce doğa koşullarına uygun
yapmayan Cengiz’e, Kolin’e, Limak’a ne yapıldı; hesap sorabildi mi? Yok! Hatta hangi
iyileşme yapıldı, bilgi var mı? Yok! Hat yapılırken seyahat süresi için önce 1 saat 50 dakika
sürecek diyorlardı, sonra 2 saat olarak değiştirdi, şimdi 3 saat 20 dakika… Yani seyahat süresi
uzadıkça uzadı. Niye uzuyor? Sorun ne? Yaptıkları işler mi sorunlu, çıkın tek tek açıklayın?
Vatandaş memleketine gelmek istiyor, yeterli ek sefer yok. Meclis’te önergelerim duruyor,
gelin hep birlikte araştıralım, sorunları tespit edip vatandaşımızın can ve mal güvenliği için
çözümleri hayata geçirelim”