2006 yılından bu yana faaliyet gösteren ve bugüne kadar 70’ten fazla destinasyon için hem
basılı, hem de dijital rehberler hazırlayan Kingfisher, Türkiye’den ilk kez Fethiye’yi tanıtıyor.
Kingfisher Yayınevi sahibi Ian David Heads Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca’yı
ziyaret ederek projeye ilişkin detayları paylaştı. Yayınevi, Türkiye genelinde toplam 7
destinasyon için rehber hazırlamayı planlarken, bu serinin ilk durağı olarak Fethiye’yi seçti.
Firmanın yayınladığı rehberler, başta oteller ve lüks konaklama alanlarında kullanılmak üzere
hem fiziksel olarak dağıtılıyor, hem de dijital ortamda erişime sunuluyor. Ayrıca, dijital
rehberlere yönlendiren QR kodlu kartlar sayesinde ziyaretçiler kolaylıkla bir turistik
destinasyon hakkında detaylı bilgilere ulaşabiliyor.
Fethiye Belediyesi, bu iş birliği ile kentin doğal, kültürel ve tarihi değerlerini Birleşik Krallık
başta olmak üzere dünya çapında daha görünür kılmayı hedefliyor. Aynı zamanda Fethiye’nin
turizm sezonunu 12 aya yayma stratejisine de katkı sağlanması amaçlanıyor.
Başkan Karaca, dijitalleşmenin önemine vurgu yaparak; “Artık dijital çağda yaşıyoruz.
Televizyon yayınlarından eğitime kadar her şey dijital platformlara taşınıyor. Biz de Fethiye
Belediyesi olarak uluslararası alanda Fethiye’yi tanıtmak için dijital mecraları aktif şekilde
kullanmayı planlıyoruz” dedi.