Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Niğde Havaalanı 29 Yıldır Temelde Kaldı

Niğde Havaalanı 29 Yıldır Temelde Kaldı CHP Niğde Milletvekili Ömer

Niğde Havaalanı 29 Yıldır Temelde Kaldı

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, 1996 yılında temeli atılan ancak aradan geçen 29 yıla rağmen bir türlü tamamlanamayan Niğde Havaalanı konusunu yeniden Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı. Gürer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na  yönelttiği yazılı soru önergesiyle, yıllardır sürüncemede kalan havaalanı projesine ilişkin somut adım atılıp atılmayacağını sordu.

GÜRER’İN BAKANLIĞA YÖNELTTİĞİ SORULAR

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’na şu soruları yöneltti:

“Niğde ilinde 1996 yılında temeli atılan havaalanı için 2026 yılında yapılması amacıyla bir ödenek ayrılmış mıdır?

Niğde ili Bor ilçesinde havaalanı inşaatının tamamlanıp uçuşa açılması hangi tarihte gerçekleşecektir?”

soru onergesi (1)

GÜRER: “TEMEL ATILDI, BEKÇİ EMEKLİ OLDU, HAVAALANI HÂLÂ YOK”

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi  Gürer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Niğde Havaalanı’nın temeli 1996 yılında atıldı; ancak temel olarak kaldı. Bakanlar, Başbakanlar Niğde’ye geldi, söz verdi. Son üç seçimde de havaalanı için ödeneklerden söz edildi ama sonuç yok. Havaalanı için işe alınan bekçi emekli oldu. Havaalanı tabeladan başka bir şey değil; boş bir arazi olarak kaldı. Niğde’den sonra il olan farklı illere havaalanı yapılırken, Niğde için yıllardır verilen sözler havada kaldı. Niğde, üniversitesi ve gelişen sanayisiyle havaalanına gerçekten ihtiyaç duyuyor. 2026 yılı için bir ödenek ayrılacak mı, bütçede göreceğiz.”

bakan cevabi (1)

BAKANLIKTAN “YOLCU POTANSİYELİ” YANITI

Gürer’in önergesine yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, havaalanı yapımının talep analizleri ve ulaşım alternatifleri dikkate alınarak planlandığını belirtti. Bakanlığın açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

“Havalimanlarının yapımı; hava ulaşımına yönelik talep tahmin analizleri ve diğer ulaşım modları (hızlı tren hatları, demiryolu, karayolu vs.) da dikkate alınarak planlanmaktadır. Niğde Stol Tipi Havalimanı’nın proje ve yapım faaliyetleri, yolcu potansiyelindeki artış doğrultusunda yürütülecektir. Mevcut durumda Niğde ili ve çevresine havayolu ile ulaşım; yaklaşık 125 km mesafede bulunan Nevşehir Kapadokya Havalimanı ve yaklaşık 140 km mesafede bulunan Kayseri Havalimanı’ndan sağlanmaktadır.”

Bakanlık, Gürer’in “ödenek ayrıldı mı” ve “ne zaman tamamlanacak” sorularına net bir tarih ya da bütçe bilgisi vermedi.

“YILLARDIR AYNI CEVAP, AMA ORTADA HİÇBİR ÇALIŞMA YOK”

Bakanlığın yanıtını değerlendiren Gürer, cevabın Niğde halkının beklentilerini karşılamadığını belirterek, “Her yıl aynı yanıt veriliyor: ‘Yolcu potansiyeli artarsa yapılacak.’ Oysa yolcu potansiyelinin artması için önce yatırım yapılması gerekir. Niğde, sanayi ve üniversite şehri olarak büyüyor, üretim artıyor ama ulaşım altyapısı yerinde sayıyor. 1996 yılında atılan temel hâlâ temel olarak duruyor. Niğde’nin kaderi sürekli beklemek olmamalı,” diye konuştu.

29 YILLIK BİR BEKLEYİŞ

Ömer Fethi Gürer, “Niğde Havaalanı projesi, 1996’da temeli atıldıktan sonra uzun yıllar boyunca atıl durumda kaldı. Havaalanı için geçmişte defalarca ödenek sözü verilmesine rağmen, fiilen bir çalışma yapılmadı. Havaalanı arazisi bugün hâlâ boş bir alan olarak duruyor. Niğde halkı, her seçim döneminde tekrarlanan vaatlerin artık somut adımlara dönüşmesini istiyor. 29 yıldır “temel” aşamasında kalan havaalanı projesi, Niğde’nin ulaşım, turizm ve sanayi potansiyelini sınırlayan en büyük eksikliklerden biri olmaya devam ediyor,” dedi.