Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Nuri Demirağ’ın Mirası Yeniden Hayat Buldu: Türkiye’nin İlk İlçe Havaalanına 84 Yıl Sonra Uçak İndi

Nuri Demirağ’ın Mirası Yeniden Hayat Buldu: Türkiye’nin İlk İlçe Havaalanına

Nuri Demirağ’ın Mirası Yeniden Hayat Buldu: Türkiye’nin İlk İlçe Havaalanına 84 Yıl Sonra Uçak İndi

Türk havacılık tarihinin öncü isimlerinden Nuri Demirağ tarafından 1941 yılında Sivas’ın Divriği ilçesinde yaptırılan ve Türkiye’nin ilk ilçe havaalanı unvanını taşıyan tarihi tesis, kapsamlı restorasyon çalışmalarının ardından yeniden canlandı. Yenilenen Divriği Havaalanı’nda 84 yıl aradan sonra ilk deneme uçuşu başarıyla gerçekleştirildi.

Bölge Turizmine ve Eğitime Katkı Sunacak

Nuri Demirağ’ın bizzat tasarladığı Nu. D.38 kuyruk numaralı ilk yerli Türk uçağının da zamanında iniş yaptığı bu tarihi pist, günümüz standartlarına uygun olarak yenilendi.

Yenileme çalışmasını üstlenen firma, 20 metre genişliğinde ve 1100 metre uzunluğunda yeni pistin inşaatını tamamladı. Havaalanı, hem küçük çaplı turistik uçaklara (yaklaşık 60 koltuklu) hem de havacılık eğitim uçuşlarına hizmet verecek şekilde hazırlandı.

84 yıl sonra piste ilk inen uçak, davul zurna eşliğinde coşkuyla karşılandı. Deneme uçuşunu gerçekleştiren pilotlardan İlyas Erol, “Türkiye’nin ve Divriği’nin buna ihtiyacı vardı. Emeği geçen herkesin eline sağlık,” derken, pilot Sezai Demirseren ise, “Ülkemizin böyle güzel tesislere ihtiyacı var. Birçok uçak sahibi ve eğitim uçuşları için güzel bir merkez haline gelmesini ümit ediyorum,” ifadeleriyle memnuniyetini dile getirdi.

Yerli Havacılık Hayalinin Hazin Hikayesi

Divriği Havaalanı’nın yeniden açılması, aynı zamanda Nuri Demirağ’ın engellenen yerli havacılık hamlesini de akıllara getirdi.

1886 Sivas doğumlu olan Nuri Demirağ, 1936 yılında havacılık sanayiinin temellerini atarak İstanbul’da Tayyare Etüd Atölyesini kurdu ve kısa sürede burayı dev bir fabrika haline getirdi. 1941 yılında ilk yerli Türk uçağı, İstanbul’dan havalanarak Divriği’deki bu piste iniş yapmıştı. Ancak dönemin Türk Hava Kurumu’nun sipariş ettiği uçakları almaktan vazgeçmesi üzerine fabrika kapatılmış ve Demirağ’ın yerli havacılık hayali sonlanmıştı.

Demir yollarından havacılığa kadar pek çok büyük projeye imza atan Nuri Demirağ, engellemelere rağmen mirasını bıraktığı bu havaalanının yeniden hizmete girmesiyle anılıyor. Divriği Havaalanı’nın, bölge turizmi ve ekonomisine önemli bir katkı sağlaması bekleniyor.