Whatsapp Yeni Gizlilik İlkesi Nedir ?
Whatsapp yeni yayınladığı güncelleme ile gizlilik ve bilgi paylaşımı adı altında bir “Gizlilik İlkesi” kullanıcılarına yayınladı. Gizlilik ilkesi yayınlanır yayınlanmaz kullanıcılar tarafından endişe ve tepki ile karşılaştı. Çünkü Whatsapp uygulaması kullanıcılara sözleşmeyi kabul etme zorunluluğu getirmiş ve kabul etmeyen 8 Şubat 2021 tarihinden sonra artık Whatsapp uygulamasını kullanamayacaklarını da şirket tarafından açıklanmıştı.
Gizlilik ilkesini kabul edenler ise acaba bilgilerim ve konuşmalarım 3. şahıslar tarafından görüntülenecek mi, ya da okunacak mı diye haklı sorular sorulmaya başladı. Kullanıcılar bu nedenle Whatsapp uygulamasına alternatif olarak Telegram, Signal ve BİP uygulamarına yöneldiler.
Facebook’un Sahibi Olduğu Whatsapp “Gizlilik İlkesi” Nedir ve Hangi Bilgileri Paylaşacak ?
Whatsapp Gizlilik İlkesi ile kullanıcılarına bir bilgilendirme yayınlamış ve kabul etme zorunluluğu getirmişti. Whatsapp tarafından yayınlanan gizlilik ilkesi ayrıntılarına birlikte bakalım
“Hizmetlerimizin yürütülmesi, sağlanması, iyileştirilmesi, anlaşılması, özelleştirilmesi, desteklenmesi ve pazarlanması amacıyla WhatsApp; hizmetlerimizi ne zaman yüklediğiniz, kullandığınız veya hizmetlerimize ne zaman eriştiğiniz dahil olmak üzere bazı bilgileri almak veya toplamak zorundadır
Aldığımız ve topladığımız veri türleri, hizmetlerimizi nasıl kullandığınıza bağlıdır. Hizmetlerimizi sağlamak için belirli bilgilere gereksinim duyarız ve bunlar olmaksızın hizmetlerimizi size sağlayamayız.
Facebook şirketlerinin bir parçası olan WhatsApp, diğer Facebook şirketlerinden bilgi alır ve bu şirketlerle bilgi paylaşımında bulunur. Hizmetlerimizin ve Facebook şirketi ürünleri dahil bu şirketlerin sunduğu olanakların yürütülmesi, sunulması, iyileştirilmesi, anlaşılması, özelleştirilmesi, desteklenmesi ve pazarlanması amacıyla bu şirketlerden aldığımız bilgileri kullanabiliriz ve bu şirketler de bizim onlarla paylaştığımız bilgileri kullanabilirler.”
WhatsApp, kullanıcıların hangi verilerini toplayabiliyor?
- Hesap Bilgileri
- Mesajlar
- Bağlantılar
- Durum Bilgisi
- İşlem ve Ödeme Verileri
- Müşteri Desteği ve Diğer İletişimler
- Kullanım ve Kayıt Bilgileri
- Cihaz ve Bağlantı Bilgileri
- Konum Bilgileri
- Çerezler
- Başkalarının Sizin Hakkınızda Sağladığı Bilgiler (Üçüncü taraftan sağlanır.)
- Kullanıcı Şikayetleri (Üçüncü taraftan sağlanır.)
- WhatsApp’taki İşletmeler (Üçüncü taraftan sağlanır.)
- Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcıları (Üçüncü taraftan sağlanır.)
- Üçüncü Taraf Hizmetleri (Üçüncü taraftan sağlanır.)