;
CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. Candan Yüceer, 6 yıldır yapımı devam eden 46 kilometrelik Hayrabolu – Tekirdağ yolu tamamlanamadığı için Tekirdağlılar tarafından “ölüm yolu” olarak bilinen yolda ölümlü kazaların devam ettiğini söyledi. Dr. Yüceer, “Bu yolda canlarımız ölüyor, koskoca Bakanlık, 46 kilometrelik yolu 6 yılda bitiremiyor. Yazıklar olsun” dedi.
CHP PM Üyesi, Tekirdağ Milletvekili Dr. Candan Yüceer 28 Ocak 2023 tarihinde Hayrabolu – Tekirdağ yolunda gerçekleşen ve 25 yaşındaki Berke Çetinkaya’nın yaşamını kaybettiği 27 yaşındaki Gökay Çakmak’ın yaralanması üzerine 6 yıldır bitirilemeyen Hayrabolu – Tekirdağ yolunu TBMM gündemine taşıdı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıtlaması istemiyle soru önergesi veren Dr. Yüceer, “Bu yolda canlarımız ölüyor, koskoca Bakanlık, 46 kilometrelik yolu 6 yılda bitiremiyor. Yazıklar olsun” dedi.
6 YILDA SADECE 20 KİLOMETRESİ BİTTİ, 2 KEZ AÇILIŞI YAPILDI
İhalesine 2012 yılında çıkılan merkez Süleymanpaşa ilçesi ile Hayrabolu’yu birbirine bağlayacak 46 kilometrelik yolun inşaatına 2017 yılında başlandı. 2019’da bitirilmesi planlanan yolun şu ana kadar 20 kilometrelik kısmı tamamlanabildi. Yolun 7 kilometrelik kısmı TBMM Başkanı Mustafa Şentop, diğer kısmı ise Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından açılmıştı. Konuyu daha önce de Meclis gündemine taşıyan Dr. Yüceer’in soru önergesini yanıtlayan Bakan Karaismailoğlu, “Hayrabolu-Tekirdağ Devlet Yolu; 45,7 km uzunluğunda olup 20 km’lik kesimi bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak tamamlanıp trafiğe açılmıştır. Ortaca-Karabezirgan arasındaki yol yapım çalışmaları ise devam etmektedir” demişti.
YOLUN YAPIMI YILAN HİKAYESİNE DÖNDÜ
Hayrabolu – Tekirdağ yol yapımının yılan hikayesine döndüğüne belirten Dr. Yüceer, “AKP iktidarının en fazla övündüğü icraatlarının başında yol yapmak olduğu hepimizin malumu. Ancak, Tekirdağ’da öyle bir yol var ki hepi topu 46 kilometre ama 6 yıldır devam eden yol inşaatında sadece 20 kilometre tamamlandı, üstelik bu 20 kilometrelik kısım için de 2 kez açılış töreni düzenlendi. Yolun yapımı yılan hikayesine döndü” diye konuştu
“YOLUN YAPIMINI DERHAL BİTİRİN”
Tekirdağlıların bu yola “ölüm yolu” dediğini hatırlatan Dr. Yüceer, “Bu yol sık ve keskin dönüşlerin olduğu bir yol dolayısıyla yol boyunca kör noktalar da çok fazla. Bu yüzden yolda çok sayıda yaralanmalı ve can kayıplı kazalar yaşanıyor. AKP iktidarının 6 yıldır yapımını bitirmediği için Hayrabolu – Tekirdağ yolunda canlarımız ölüyor. Her fırsatta bakanlığa ‘Bu yol niye bitmiyor? Neden ilerlemiyor? Neden kaplumbağa hızında ilerliyor’ diye soruyoruz ama sorularımız yanıtsız kalıyor. Açıklamalarımız cevapsız kalıyor. En son geçtiğimiz günlerde yaşanan kazada 25 yaşındaki gencecik hemşerimiz Berke Çetinkaya yaşamını yitirdi, Gökay Çakmak ise ağır yaralandı. Sizin bu vurdumduymazlığınız, iş bilmezliğiniz yüzünden olan bu yolda yaşamını yitiren canlarımıza, onların arkasında kalan acılı ailelerine oluyor. Buradan Ulaştırma Bakanlığı’na bir kez daha sesleniyorum bu yolun yapımını derhal bitirin. Eğer bitiremiyorsanız, gücünüz yetmiyorsa, bitirmeyecekseniz, böyle bir niyetiniz yoksa da Büyükşehir Belediyemiz burada, bu yolun yapımını onlar üstlenecekler” ifadelerini kullandı.
CHP’li Dr. Yüceer’in Bakan Karaismailoğlu’ndan yanıtlamasını istediği sorular şöyle:
1- Hayrabolu – Tekirdağ bölünmüş duble yol çalışmaları hangi aşamadadır?
2- Hayrabolu – Tekirdağ yolunun ne zaman tamamlanarak hizmete açılması planlanmaktadır?
3- Halk arasında ‘ölüm yolu’ olarak bilinen yolda yol yapımı bitene kadar trafik kazalarının yaşanmaması ve daha fazla can, mal kaybının olmaması adına Bakanlığınız tarafından hangi tedbirlerin alınması planlanmaktadır?
4- Bu yol için 2023 yılında ne kadar ödenek ayrılmıştır?
5- 2017 yılından bu yana yıllara göre belirtilmek üzere bu yol üzerinde kaç kaza olmuştur? Gerçekleşen kazalarda kaç kişi yaralanmış kaç kişi yaşamını yitirmiştir?
6- Hayrabolu – Tekirdağ bölünmüş duble yol çalışmalarının Ortaca – Banarlı arasındaki enerji nakil hattı direkleri sebebiyle durdurulduğu doğru mudur? Doğruysa bu sorun için bir çözüm planınız var mıdır? Bu kısımdaki çalışmalara yeniden ne zaman başlanacaktır?
7- Ortaca – Banarlı arasındaki enerji nakil hattının geçtiği güzergâh için yapılan kamulaştırmaların tapuya şerh edilmediği doğru mudur? Bu konuda sorumluluk kime aittir? Sorumlular hakkında işlem başlatılmış mıdır?
8- Enerji nakil hatlarının olduğu güzergahtan yol projesinin geçirilmesinden kim sorumludur? Bu konuda bir ihmal var mıdır? Varsa ilgililer hakkında işlem başlatılmış mıdır?
9- Enerji nakil hatlarının deplase edilmesinin kamuya maliyeti ne kadar olacaktır? Bu konuda TEİAŞ ile herhangi bir anlaşmaya varılmış mıdır? Enerji nakil hatlarının mevcut güzergahı için ödenen ve deplase edilecek alan için ödenecek olan kamulaştırma bedellerini kim ödeyecektir? Bir ihmal varsa bu kamu zararından kim sorumludur?
10- Resmi açılışı yapılan Hayrabolu – Ortaca arası bölümün Kandamış, Yörükler ve Ortaca mahallelerine yakın noktalarındaki bariyerlerin konulması için illa ki bir kazanın olması mı beklenmektedir? Bariyerlerin konulmamasıyla ilgili Karayolları Genel Müdürlüğü ya da müteahhit firma hakkında işlem yapılmış mıdır? Olası bir kazada yaşanabilecek can kaybından kim sorumlu olacaktır?