Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

CHP MERSİN MİLLETVEKİLİ GÜLCAN KIŞ, GÜNDEMİNE ÇEŞMELİ-TAŞUCU OTOYOLU PROJESİNİ ALDI

“HÜKÜMETİN ARTIK MERSİN’E BAKMASI

“HÜKÜMETİN ARTIK MERSİN’E BAKMASI GEREKİYOR”
“MERSİN’İN NÜFUSU 2 MİLYON 600 BİNE DAYANDI, HÜKÜMET ORALI BİLE DEĞİL”
“MERSİN METRO PROJESİ HÜKÜMETTEN DESTEK BEKLİYOR”

CHP Mersin Milletvekili Gülcan Kış, Mersinlilerin yıllardır beklediği ama bir türlü yapılmayan Çeşmeli-
Taşucu Otoyolu projesinin öneminin bu Kurban Bayramı tatilinde de görüldüğünü söyledi. Kış, “On
binlerce vatandaşımız Kızkalesi-Mersin arasındaki 1 saatlik yolu 4 saatte zor geldi” dedi. Depremzede
vatandaşlar ve yabancı uyruklu misafirlerin gelmesiyle Mersin’in nüfusunun 2 milyon 600 bini
bulduğunu belirten Kış, “Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımız Vahap Seçer’in vizyon projesi olan
metro projesi bu gerçeklere rağmen hâlâ destek alamadı. Hükümetin artık Mersin’e bakması
gerekiyor” dedi.

CHP Mersin Milletvekili ve TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Üyesi Gülcan Kış,
Mersin kamuoyunun yıllardır beklediği kamu yatırımlarının gerçekleşmesi için yatırım ve projelerin
takipçisi olacağını söyledi.
Mersin için en önemli kamu yatırımlarının başında Çukurova Havalimanının geldiğini ifade eden Kış,
“Havalimanının temeli 2013 yılında atıldı. En fazla 2 yıl içinde bitirileceği söyleniyordu ancak aradan
geçen 10 yılda bir türlü tamamlanamadı. Çok sayıda Ulaştırma Bakanı değişti, hepsi de havalimanı
için taahhütlerde bulundu ama açılış gerçekleşmedi” dedi.
Mersin Çeşmeli-Silifke Taşucu Otoban projesinin de Mersin’in yılladır beklediği projelerden biri
olduğuna işaret eden Gülcan Kış, “Mersin’den ve hinterlandında bulunan yaklaşık 20 ilden
yurttaşlarımız Silifke, Gülnar, Anamur ve Antalya’ya ulaşmak için hala tek seçenek olan D-400
Karayolunu kullanmak zorunda. Bu yol, yaz aylarında onlarca ilin yükünü çekemiyor. Mersin
merkezden Kızkalesi’ne gidebilmek için bazen 4 saat yol çilesi çekmek gerekiyor. Çeşmeli-Taşucu
otoyol projesini Mersin kamuoyu bekliyor. Çeşmeli-Taşucu Otoyolu projesinin önemi bu Kurban
Bayramı tatilinde de görüldü. On binlerce vatandaşımız Kızkalesi-Mersin arasındaki 1 saatlik yolu 4
saatte zor geldi. Mersin bunu hak etmiyor. Hükümetten ve yeni Ulaştırma Bakanından beklentimiz
vakit kaybetmeden bu projenin hayata geçirilmesidir” ifadelerini kullandı.
Depremzede vatandaşlar ve yabancı uyruklu misafirlerin gelmesiyle Mersin’in nüfusunun 2 milyon
600 bini bulduğunu belirten Kış, “Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımız Vahap Seçer’in vizyon
projesi olan metro projesi bu gerçeklere rağmen hâlâ destek alamadı. Mersin Metrosu projesi Mersin
Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirildi. Cumhurbaşkanlığı yatırım programına alındı ancak
Hazine ve Maliye Bakanlığından dış finansman için onay çıkmadığı için Mersin 2 yıl kaybetti. Mersin
Metrosu projesinin, Çukurova Havalimanına da entegre olabilecek bir vizyon projesi olduğunu
düşünüyoruz” dedi.
Kahramanmaraş depremlerinin ardından Mersin’in yaklaşık 400 bin yurttaşa kucak açtığını, bunlardan
200 bininin Mersin’de kaldığını tahmin ettiklerini ifade eden Kış, tüm bunlara rağmen Mersin’in afet
bölgesi ilan edilmediğini hatırlattı.
Kış, “İlimizin yapı stokunun depreme dayanıklı olup olmadığının bilimsel olarak incelenmesi, riskli yapı
stokunun dönüştürülmesi için hem belediyelerimizin hem yurttaşlarımızın Ankara’nın desteğine
ihtiyacı var. Uzmanlar Adana merkezli bir deprem riskini sürekli gündemde tutuyorlar.
Kahramanmaraş depremini vuran illerimizde düştüğümüz gecikmeye bir de Mersin’de düşmemek
adına tedbirlerin şimdiden alınması gerekiyor” dedi.