Martı TAG hizmetine ilişkin uzun süredir devam eden hukuki süreçte yeni bir gelişme yaşandı. İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görülen davada mahkeme, dosyaya ilişkin kısmen kabul ve kısmen ret kararı verdi.
İstanbul Taksiciler Esnaf Odası (İTEO) tarafından açılan davada, Martı TAG hizmetinin haksız rekabet oluşturduğu iddia edilmişti. Taraflar arasında uzun süredir devam eden hukuki süreçte mahkemenin verdiği karar, dosyanın tamamen sonuçlanmasını sağlamadı. Mahkeme kararının ardından sürecin bir üst yargı mercii olan İstinaf Mahkemesi’ne taşınacağı bildirildi.
Süreç İstinaf Mahkemesi’ne gidiyor
Verilen kısmi kabul ve kısmi ret kararı sonrası tarafların kararı üst mahkemeye taşıma hakkı doğdu. Böylece Martı TAG davasında hukuki süreç istinaf aşamasında devam edecek. Dosyanın yeniden değerlendirileceği süreçte, tarafların ileri sürdüğü iddiaların bir üst mahkeme tarafından inceleneceği belirtildi.
Martı CEO’su Öktem’den açıklama
Kararın ardından Martı Kurucusu ve CEO’su Oğuz Alper Öktem açıklamalarda bulundu. Öktem, davanın taksiciler tarafından açılan çok sayıda hukuki süreçten biri olduğunu belirterek mücadelenin devam edeceğini söyledi. Öktem, hukuka güvenlerinin tam olduğunu ifade ederken, kullanıcılar için erişilebilir ulaşım çözümleri üretmeye devam edeceklerini vurguladı.
Martı TAG hizmeti devam ediyor
Açıklamalarda Martı TAG hizmetinin faaliyetlerine devam ettiği belirtildi. Şirket cephesi, davaya rağmen hizmetin kesintisiz sürdüğünü ve kullanıcıların platformu kullanmaya devam edebileceğini açıkladı.
Çağlayan’da yoğun güvenlik önlemi
Davanın görüldüğü gün İstanbul Çağlayan Adliyesi çevresinde geniş güvenlik önlemleri alındı. Çevik kuvvet ekipleri bölgede görev yaparken, olası yoğunluklara karşı TOMA’lar da hazır bekletildi.
